sobota 11. prosince 2010

fraktální vločka


1. obrázek zleva
startshape SNOWFLAKE

rule SNOWFLAKE {
6* {r 60} SPIKE {}
}

rule SPIKE {
SQUARE {}
SPIKE { y 0.95 s 0.97 }
}


2. obrázek
startshape SNOWFLAKE

rule SNOWFLAKE {
6* {r 60} SPIKE {}
}

rule SPIKE {
SQUARE {}
SPIKE { y 0.95 s 0.97 }
}
rule SPIKE 0.03 {
SQUARE {}
SPIKE { r 60 }
SPIKE { r -60 }
SPIKE { y 0.95 s 0.97 }
}


legenda: r = rotate, s = size, y = osa y


davit šmehlík
342299

15 komentářů:

  1. Ta vločka napravo je skutečně vytvořena deterministicky (není tam žádná náhodnost)?

    A v jakém jazyku je ten kód?

    OdpovědětVymazat
  2. mně to trošku připadá jak CFDG programovací jazyk... ale nejsem si v tem jist

    OdpovědětVymazat
  3. jes vojtechu, je to cfdg.
    related: http://en.wikipedia.org/wiki/Context-free_grammar

    a tahle gramatika je vlastne souborem nedeterministickych pravidel, cili v zadne z pristich generaci nenarazim na totoznou vlocku, jako v prirode :)

    OdpovědětVymazat
  4. No mně není jasné jedna věc: jak to, že výsledek je tak nesymetrický, když v tom zdrojovém kódu nic nesymetrického není.
    P.S.: jinak je to moc pěkný dekorativní předmět, možná by se před vánoci dobře prodával.

    OdpovědětVymazat
  5. já jsem se taky koukal proč to je nesymetrické, nebo okrem r,s a y se tam nic nemění... bral by jsem náhled do toho algoritmu podle čeho to generuje.... :)

    OdpovědětVymazat
  6. "the random number seed is salted with an "entropy" value that is derived from the text of the cfdg file. Any change to the cfdg file will change the variations, even meaningless changes like changing '0.5' to '.5'."

    OdpovědětVymazat
  7. Jestli je to vysvětlení, tak já mu nerozumím. Tak nám aspoň napište, jestli je to váš algoritmus, nebo jsetli jste ho někde našel.

    OdpovědětVymazat
  8. To by jsem aj já bral trochu líp vysvětlit, ale možná to jen nechápu

    OdpovědětVymazat
  9. Já bych bral trochu líp to vysvětlit právě proto, že to nechápu.

    P. S.: kde je to random number v tom algoritmu?

    OdpovědětVymazat
  10. omluva.
    to cislo neni videt, castecne v onom 0.03.
    v pripade, ze spike v pravidle snowflake ma k dispozici vice podpravidel, nahodne si mezi nimi vybira. 0.03 indikuje pozadavek na nizsi pravdepodobnost vyberu dotycneho pravidla, jelikoz absence cisla na te pozici znamena defaultne 1, mohou se ale pouzivat i vyssi.

    OdpovědětVymazat
  11. Omlouvám se, ale k tomuto tématu se vyjádřit nemohu, tomu prostě a jednoduše absolutně nerozumím.

    OdpovědětVymazat
  12. Síce tomu kódu veľmi nerozumiem, ale určite to je zaujímavý nápad na prácu pre tento predmet ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Díky tento programovací jazyk jsem neznal... Bylo by zajímavé si s tím víc pohrát...

    OdpovědětVymazat
  14. viz. Petra + nějak nechápu, oč větší má toto smysl, než vygenerování jakéhokoliv jiného obrázku, ale neberte si to nějak špatně, neb v tomto případě je chyba zcela jistě na mé straně

    OdpovědětVymazat
  15. mozem sa len priklonit k petre ..o programovani taktiez nemam ani najmensieho tusenia takze k tomu nemam moc co howorit, s cym by som sa ale chcel s vami podelit je jeden zaujimavy(alebo vtipny?) clanok na ktory som dnes narazil

    http://komentare.sme.sk/c/5747590/slecny-pozor-posledna-sanca-ulovit-ajtaka.html

    OdpovědětVymazat